MENÜ

Senna lesz a pénteki beugró a Lotus-Renault-nál

Bruno Senna lehetőséget kap a Magyar Nagydíj pénteki első szabadedzésén, hogy tesztpilótaként vezethesse a Lotus-RenaultGP autóját, Nick Heidfeldet helyettesítve. A brazil már vezette korábban az R31-es modellt egyenes vonalú aerodinamikai teszteken.

 

"Nagyon izgatott vagyok, hogy vezethetek a hungaroringi első szabadedzésen. Nem nagyon lehet ilyen lehetőséghez jutni a nagyobb csapatoknál, ezért nagyon hálás vagyok, hogy kaptam erre esélyt. Remélem, hogy jó munkát fogok tudni végezni és meg tudom mutatni a csapatnak a képességeimet."
"Végeztem már érdemi munkát az R31-es modellel - igaz versenyhétvégén még soha - így ismerem az autó szerkezetét, ezért bízom benne, hogy egyszerű lesz az átmenet számomra. Várom a csapattal való munkát, hogy megtaláljuk Nick számára a megfelelő beállításokat a második szabadedzésre."
"Úgy érezzük, hogy most van a megfelelő alkalom arra, hogy Bruno vezesse az autót a pénteki edzésen." - mondta Eric Boullier, a Renault csapatfőnöke.
"Bruno már számos kilométert tett meg az R29-es és R31-es autókkal az év során, de a pénteki szabadedzés felülmúlhatatlan tapasztalat lesz számára."
"Nekünk is meglesz az esély, hogy lássuk, hogyan tud alkalmazkodni a körülményekhez éles verseny közben." A második szabadedzésre Nick visszaül az autóba és a hétvége további részében a megszokott Heidfeld-Petrov párossal veszünk részt.



Renault versenyzők a Nordschleifén (Videó)

A régi Nürburgring még ma is mosolyt csal a versenyzők arcára. A Renault motort használó csapatok pilótái utcai modellekkel mentek a legendás pályán.

 

Vettel szerint remek móka a Zöld Pokol, ami egy összetett és trükkös pálya, míg Kovalainen úgy gondolja, hogy a mai viszonyok között veszélyes lenne Forma-1-es futamot rendezni a Nordschleifén, és tiszteletét fejezte ki a korábbi versenyzők iránt.
Sebastian Vettel a francia gyártó Twizy nevű elektromos modelljét is vezette.



Ross Brown: nagyszerű versenyt láttunk, ahol a versenyzőink sok csatában vettek részt

A Mercedes GP pilótái: Nico Rosberg a 7., míg Michael Schumacher a 8. helyet szerezték meg a hazai versenyükön a Nürburgringen.

 

Nico három kiállással ment végig (14.,36. és 53. körökben) lágy és közepes keverékű gumikkal, Michael ugyanilyen gumitaktikával a 15.,37. és 56. körben hajtott a boxutcába.
Michael megpördülése a 23. körben több mint 15 másodperc időveszteségbe került, de ezután is fel tudta küzdeni magát a 8. helyre.
A Mercedes GP Petronas csapat összesen 10 pontot gyűjtött ma, hasonlóan a két héttel ezelőtti Brit Nagydíjhoz.
A verseny után Ross Brown csapatfőnök értékelte a csapata teljesítményét:
„A verseny első szakaszában elég jó helyzetben voltunk, Nico magabiztosan tartotta a 6. helyét, és úgy tűnt, hogy az első hat között fog végezni. A harmadik etapban nem volt túl jó a tempó, és ez a hatodik helyezésébe került.”
„Ami Michaelt illeti, úgy gondoljuk, hogy egy nedves folton fékezett a 10-es kanyarban, és emiatt megpördült. Ezután nagyon keményen hajtott, hogy ledolgozza a hátrányát,végül 10 másodpercen belül végzett Nico mögött. Ma nagyon jó versenyzést láttunk a pályán, és ez a mi versenyzőinknek is köszönhető, akik szeretek néhány értékes pontot a világbajnokság szempontjából.”
„A versenytempónkat némileg befolyásolta, hogy mindkét pilótánknak spórolnia kellett az üzemanyaggal hosszabb időn keresztül. A Német Nagydíj első harmadában közelebb voltunk az első három csapathoz, mint a futam többi részében.”



Vettel sürgeti a Red Bull Racinget, hogy lépjenek előre a tegnapi szenvedés után

Sebastian Vettel azt nyilatkozta, hogy csapatának fejlődnie kell, miután a McLarenes Lewis Hamilton és a Ferraris Fernando Alonso is legyőzte őket a tegnapi Német Nagydíjon.

 

Vettel a negyedik helyen végzett hazai versenyén úgy, hogy a futam során megpördült, és csak a Ferraris Felipe Massát sikerült megelőznie a boxkiállása során az utolsó körben.
Mindezek után Vettel elismerte, hogy a riválisaik felzárkóztak a világbajnoki éllovasok mögé.
„Úgy gondolom, hogy a negyedik helyezés a maximum, amit ma elérhettük, amivel nem vagyunk elégedettek, de ez van, el kell fogadnunk, és tovább kell lépnünk”- nyilatkozta a BBC-nek.
„Jövő héten lesz a következő verseny, és úgy tűnik, hogy a McLaren és a Ferrari is egyre gyorsabb, így keményebben kell dolgoznunk, és javítani kell az autónkon, hogy visszatérjünk a dobogóra, lehetőleg annak legfelső fokára.”
„Természetesen nem vagyok elégedett, de el kell fogadnunk, hogy ma voltak nálunk gyorsabbak. Nem éreztem magam valami jól az autóban az egész hétvége során, egyszer sem értem el azt a tempót, amit Mark (Webber), és csak küzdöttem, hogy tudjam tartani a lépést az első három autóval a futam során.”



Kobayashi: a stratégia segített a 9. helyezéshez

Kamui Kobayashi biztos benne, hogy a Sauber stratégiája és nem a tempója segítette abban, hogy a 17. helyről rajtolva feljöjjön a 9. helyre.


A japán versenyző nagyszerűen rajtolva feljött az első körben - öt helyet javítva - a 12. helyre, esélyt adva magának, hogy az idényben már hetedszerre végezzen az első tízben.
Kobayashi szerint csapatának még mindig nem elég jó a tempója, és a versenytaktika segítette abban, hogy ennyit javítson.
„Az, hogy ma pontokat szereztünk, egy nagyon jó boxtaktikának köszönhető, a tempónk itt egyszerűen nem volt elég jó.”
„A rajtom meglehetősen jól sikerült, megelőztem mindkét Williams-t a verseny folyamán, de Michaelt (Schumacher) már nem tudtam, egyszerűen túl gyors volt az egyenesekben. De boldog vagyok, hogy sikerült pontokat szereznünk egy gyenge időmérő edzés után, és meg szeretném köszönni a csapatnak a nagyszerű munkájukat. Remélem, hogy a következő futamon majd jobban szerepelünk.”
Kobayashi csapattársa, Sergio Perez, szintén előrébb tudott jutni a futam alatt: a 15. helyről a 11-re jött fel, aki magát hibáztatta, amiért nem tudott a pontokért harcolni úgy, mint Kamui.
„Egyáltalán nem vagyok boldog. A rajthelyünkből adódóan tudtuk, hogy ma nehéz lesz pontokat szereznünk, de ahogy Kamui is megmutatta, ez nem volt lehetetlen. Haragszom magamra, mert hibáztam a 8. körben, ami miatt korán ki kellett mennem a boxba kereket cserélni, és ezt nyilvánvalóan nem terveztük. Ezek után még tudtunk egy keveset javítani, de nem sikerült pontokat szerezni, pedig ez volt a célom.”



Alonso autója átment az FIA üzemanyag ellenőrzésén

A Ferrari megerősítette, hogy az FIA ki tudta nyerni Fernando Alonso autójából a kötelező 1 liter mennyiséget, amely a verseny utáni ellenőrzéshez szükséges.

 

Alonsot arra utasította a csapata, hogy a Német Nagydíj levezető körén álljon meg, mert ki fog fogyni az üzemanyag az autójából, és ha nem tudják produkálni a verseny utáni vizsgálathoz előírt mennyiséget, akkor akár törölhetik Alonso második helyezését.
A Ferrari közleménye szerint: miután visszaszállították Alonso autóját a boxba, az átment az FIA ellenőrzésén, és az irányító testület nem indít vizsgálatot, hogy Alonso nem fejezte be a levezető körét.
A csapatfőnök Stefano Domenicali ezt nyilatkozta ez ügyben: „Levették az üzemanyagmintát, amelynek 1 liternek kellett lennie. Ezen túl vagyunk, nem történt semmi. Ez az egész csak óvintézkedés volt.”
Domenicali nem kívánta bővebben kifejteni, vajon miért nem volt Alonso autójában elég üzemanyag, hogy befejezze a levezető körét.
Az FIA közölte, hogy nem Mark Webbernek sem kell semmilyen szankcióra számítania, amiért felvette autójára, és bevitte a boxutcába Alonsot, habár a szabályok úgy szólnak, hogy az autóknak a futam után egyenesen a ’parc ferme’-be kell hajtaniuk.



Buemi öt rajthelyes büntetést kapott

A Nick Heidfelddel történt ütközést követően Sebastien Buemi öt rajthelyes büntetést kapott a jövő hét végén megrendezésre kerülő Magyar Nagydíjon.

 

Miután a Renault túljutott a Paul di Resta-val történt koccanáson, Heidfeld Buemivel ütközött össze, melynek során autója levegőbe emelkedett és a német a kavicságyba csúszott. Sebastien Buemi az incidenst követően a boxba hajtott egy jobb hátsó defekt miatt.
Buemit másodszor büntetik egy hét leforgása alatt: a mai versenyt az utolsó rajtkockából kezdte meg, mivel autójában szabálytalan üzemanyagot találtak.



Hamilton: Az egyik legjobb versenyem volt

Lewis Hamilton a Német Nagydíjon aratott győzelme után elmondta, hogy nem is érezhette volna magát jobban annál, mint hogy ismét a dobogó tetején végzett. A McLaren versenyzője az idei második diadalát szerezte meg a ferraris Fernando Alonso előtt. Ezzel a pontverseny harmadik helyére ugrott előre.
"Minden győzelem különleges, de az autóba fektetett energia és erőfeszítés megtérült." - mondta a 2008-as világbajnok a verseny utáni sajtótájékoztatón.
"Nem is lehetett volna jobb. Nem is számítottunk arra, hogy idejövünk és ennyire gyorsak leszünk. Az utolsó versenyen egy kicsit hátráltattak minket, de a fiúk fantasztikus munkát végeztek. Remekül érzem magam, azt hiszem ez az egyik legjobb versenyem volt."  - mondta a 2008-as világelső.
„A következő versenyek nagyon nehezek lesznek. Újra részt veszünk a küzdelemben és remélem, hogy megtartjuk ezt a fejlődést és magunkkal tudjuk vinni a továbbiakban.”



Alonso: „A második hely fantasztikus eredmény”

A spanyol elmondása szerint rendkívül boldog a második helyezésével, ráadásul a Ferrari egy nehéz hétvégén van túl a Nürburgringen.


„Nem a legkönnyebb hétvégénken vagyunk túl. Pénteken szenvedtünk egy kicsit, az időmérőn a negyedik helyen végeztünk több mint fél másodperccel lemaradva, így kétség sem férhet hozzá, hogy egy bonyolult hétvégét hagytunk magunk mögött” – fejtette ki Alonso.
„A nehézségek ellenére másodikak lettünk és a győzelemért is harcoltunk, tehát ez egy nagyszerű eredmény. Második hely Valenciában, nyertünk Silverstoneban, és itt megint egy második hely” – összegzi a kétszeres világbajnok.
„Három különböző pályán, különböző viszonyok között és eltérő szabályokkal sikerült mindig az első vagy a második helyen végezni, tehát meglehetős kényelemben várjuk a világbajnokság hátralevő részét” – fejti ki Alonso.
A spanyol úgy gondolja, hogy a Hungaroringen még erősebbek lehetnek, köszönhetően a melegebb időjárásnak és a lágy gumiknak.
„Várom már, hogy kicsit emelkedjen a pályák hőmérséklete. A lágy és a szuper lágy gumik előnyt jelenthetnek a számunkra, figyelembe véve, hogy a kocsink miként bánik ezekkel az abroncsokkal” – latolgatja az esélyeket a Ferraris.
„A McLaren is előrelépett és a Red Bull is nagyon erős – ez kihívást jelent a számunkra.”
Alonso jelenleg 86 ponttal van lemaradva az összetettben élen álló Vettelhez képest, de a német rossz versenye miatt nem gondolja, hogy ellenfelén extra nyomás lenne.
„Rossz versenye volt, vagy nem is tudom mi történhetett. Ha jól tudom az elején megpördült és beragadt Felipe mögé. Az ilyen dolgok megtörténnek” – zárta Alonso.



Button szerint a negyedik hely is megszerezhető lett volna

A McLaren brit versenyzője úgy véli, hogy a negyedik helyen is célba érhetett volna, ha nem kell a hidraulika meghibásodása miatt feladnia a mai versenyt.
Button a 10. helyre csúszott vissza a rajtot követően és egészen a hatodik pozícióig küzdötte fel magát, mikor a 35. körben fel kellett adni a versenyt.
„Borzalmas első köröm volt és azt sem tudtam, hogy végül hol álltam. Ráadásul Vitaly-t sem tudtam megelőzni. Végül sikerült és a következő két srácot is lehagytam” – mondta Button a BBC-nek.
„A sebességem jó volt, összehasonlítva az élen állókkal, tehát elég jónak tűnt a helyzet. Jól éreztem a magam a pályán, de végül biztonsági okokból ki kellett állnom a boxba” – mondta 2009 világbajnoka.
Button bevallotta, hogy esélytelen volt a győzelemre, de a negyedik pozícióért még harcolhatott volna.
„Az első három helyre esélytelen voltam, de a következő két pozíció elég jónak tűnt. Sutil, akit Rosberg előtt előztem meg, Vettelékkel harcolt, tehát jó versenyünk lehetett volna. A top három nem, de a negyedik hely reálisnak tűnt” – zárja Button.



A Renault ismét tesztelni fogja az új kipufogót

A Lotus Renault GP bejelentette, hogy Magyarországon is próbálgatni fogják a Red Bull féle kipufogórendszert.
Amíg Vitaly Petrov autóján az év elején bevezetett megoldás, azaz az előre néző rendszer maradt mindvégig az R31-en, addig Nick Heidfeld a hátravezetett kipufogót tesztelte a Német Nagydíj pénteki edzésein.
Szombaton már a német versenyző is a Renaultnál hagyományosak számító specifikációval gurult ki a pályára.
„Még túl korai, hogy lecseréljük az előre vezetett rendszert a pénteken tesztelt verzióra, mivel utóbbi még nem elég versenyképes a szezonban eddig alkalmazott megoldáshoz képest. De továbbra is dolgozunk rajta és finomítjuk a dolgot” – mondta James Allison, a csapat technikai igazgatója.
„Van potenciál az új rendszerben, de nagyon komplikált. Nehéz egy ilyen dolgot csak úgy feltenni az
autóra és rögtön gyorsnak lenni” – teszi hozzá Heidfeld.
„Nem vártuk azt, hogy egyből működni fog” – zárja a német.



A Mercedes és Vettel között jó a kapcsolat

Schumacher továbbra is a Mercedes egyik élversenyzőjének számít, de a német gyártó rajta tartja a szemét a fiatal bajnokon.
A Mercedes mindenható főnöke, Dieter Zetsche is kint van a Nürburgringen ezen a hétvégén, és a Bild am Sonntag arról kérdezte, hogy Vettel jobb megoldás lenne-e a csapatnak.
„Ha az autó versenyképes, akkor a versenyző határozza meg a sikert” – mondta Zetsche.
„Michael Schumacher megmutatta, hogy még mindig jelentős képességekkel rendelkezik. Ami Sebastiant illeti, jó kapcsolatot ápolunk: egy SLS-t vezet a mindennapokban.”
2011-ben a versenyképes Nico Rosberg Schumacher csapattársa, és Norbert Haug tegnap megerősítette, hogy mindkét versenyző érvényes szerződéssel rendelkezik a következő évre.
„El kell végeznünk a házi feladatunkat az autón. Már most is elég versenyképesek vagyunk, de nem annyira, mint azt reméltük. Dolgozunk az ügyön” – zárta mondandóját Zetsche.


Barrichello KERS nélkül áll rajthoz a Német Nagydíjon

A Williams csapat szerint azért van szükség erre a lépésre, hogy kiderüljön, milyen irányba lépjenek előre a fejlesztésekkel.
Silverstoneban a Force India játszott azzal a lehetőséggel, hogy kivették a KERS-t, így próbálgatták a ballasztok elhelyezését és a fékerő elosztást.
Mint kiderült, Barrichello a fékezési energia-visszanyerő berendezés nélkül és új diffúzorral fog elrajtolni a mai versenyen.
„Barrichello autójából kivettük a KERS-t azért, hogy minél több információk legyen összehasonlítási alapul” – mondta Sam Michael, a csapat technikai igazgatója.
A brazil veterán a 14. helyről fog indulni a 13. helyet megszerző csapattárs, Pastor Maldonado után.



Timo Glock 2014-ig a Virgin versenyzője marad

A Virgin pár perccel ezelőtt jelentette be, hogy szerződést hosszabbított a német pilótával.

A Német Nagydíj előtt pár órával jelentette be a Marussia Virgin csapat, hogy Timo Glock 2014-ig az istálló versenyzője marad.

 

Részleteket még nem közölt az istálló.






 

Alonso esős versenyre készül

A Ferrari kétszeres világbajnoka elégedett az időmérőn elért eredményével és esős futamra számít a mai versenyen.

 

Fernando Alonso:
„Nem vagyok sem csalódott, sem elégedetlen az időmérőn elért eredményemmel. A pozíciónk megfelel annak, amit a szabadedzések után vártunk.
A RedBull-ok három-négy tizeddel gyorsabbak voltak nálunk és a McLaren számos új fejlesztést hozott ide, amelyek láthatólag jól működnek. Boldog vagyok, mivel egy jó kört mentem az időmérőn, elégedett vagyok az eddigi eredménnyel. Egyre jobbak vagyunk az időmérő edzéseken. Meglátjuk milyen idő lesz a futamon, mert esőt mondanak.”



 

Törölték Sebastian Buemi időmérőn elért eredményét

A Toro Rosso versenyzője a 16. helyről várhatta volna a mai rajtot, de az autóban talált szabálytalan üzemanyag miatt a boxutcából kénytelen indulni a vasárnapi futamon.

 

Az FIA közleményében ez áll:
„A versenybírók egy levelet kaptak a technikai delegáltaktól, melyben az áll, hogy a 18-as számú autóból vett üzemanyagmintában az egyik adalék mértéke nagyobb a megengedettnél.”
A kémiai analízisben az időmérő után vett mintát a szezon elején leadott üzemanyaggal vetették össze. A két minta közötti különbség meghaladja azt a tolerancia szintet, melyet a szabályzat 19.8.3-as pontja ír elő.
A hibának „köszönhetően” Buemi a boxutcából eredhet a többiek nyomába.


Vettel nem csalódott a harmadik rajtkockával a hazai versenyén

Sebastian Vettel hangsúlyozta, hogy nem elégedetlen azzal, hogy idén először nem az első sorból indul vasárnap, miután a harmadik helyet szerezte meg a mai időmérő edzésen a Nürburgringen.


A világbajnok kiemelte: örül, hogy sikerült jól kijönniük abból, hogy pénteken eléggé mellényúltak a beállításokkal.
„Igazán nem csalódást keltő az eredmény, természetesen egy kicsit szerettem volna előrébb végezni, de összességében úgy érzem, hogy ez egy nehéz időmérő volt. Sokat fejlődtünk tegnap óta, mert akkor nem találtam az autóval az egyensúlyt.”
„A mai időmérő szoros volt, de nem sok hiányzott. A Q3-ban két gyors köröm volt, és az utolsó szektorban talán vesztettem némi időt, de összességében Mark nagyon gyors volt, és egy nagyon jó kört futott ma. Boldog vagyok a harmadik hellyel, és ő is a pálya tisztább feléről rajtol, majd meglátjuk, hogy mire megy az előnyével.”
„Úgy gondolom, hogy esni fog, a kérdés az, hogy mikor és hol kap el bennünket. Sokkal jobb formában vagyunk, mint tegnap, és jó a versenytempónk, így várom a holnapi versenyt. Hosszú verseny lesz, olyan időjárással, ahol sosem tudhatod, hogy mi fog történni.”
„A cél a futamgyőzelem, ami nem lehetetlen a harmadik helyről.”
„Nem csak a pontokért versenyzek, fontos, hogy befejezzem a versenyt holnap, de mindenekelőtt élvezni fogom. Nem sűrűn kapsz ennyi támogatást, és jó látni a lelátókon a nemzeti zászlókat. Ez nagyon jó érzés. Ezt sokkal jobban fogom élvezni, bármi is lesz a holnapi verseny eredménye.”
Vettelt megkérdezték azzal kapcsolatban is, hogy tartani fogja-e a pozícióját, ha a csapata arra kéri: „Ez az adott szituációtól függ, de ha hasonló a helyzet, mint Silverstoneban: ha az élen álló messze van, akkor nincs értelme butaságot csinálni.”

 


 

Webber nyerte a Német Nagydíj időmérő edzését

 

 

A hazai nagydíján verte el Mark Webber a csapattársát, ráadásul Lewis Hamilton is beférkőzött a két Red Bull közé, így Vettel a harmadik helyről indulhat a holnapi versenyen.

Button szerint a negyedik hely is megszerezhető lett volna

A McLaren brit versenyzője úgy véli, hogy a negyedik helyen is célba érhetett volna, ha nem kell a hidraulika meghibásodása miatt feladnia a mai versenyt.

Button a 10. helyre csúszott vissza a rajtot követően és egészen a hatodik pozícióig küzdötte fel magát, mikor a 35. körben fel kellett adni a versenyt.
„Borzalmas első köröm volt és azt sem tudtam, hogy végül hol álltam. Ráadásul Vitaly-t sem tudtam megelőzni. Végül sikerült és a következő két srácot is lehagytam” – mondta Button a BBC-nek.
„A sebességem jó volt, összehasonlítva az élen állókkal, tehát elég jónak tűnt a helyzet. Jól éreztem a magam a pályán, de végül biztonsági okokból ki kellett állnom a boxba” – mondta 2009 világbajnoka.
Button bevallotta, hogy esélytelen volt a győzelemre, de a negyedik pozícióért még harcolhatott volna.
„Az első három helyre esélytelen voltam, de a következő két pozíció elég jónak tűnt. Sutil, akit Rosberg előtt előztem meg, Vettelékkel harcolt, tehát jó versenyünk lehetett volna. A top három nem, de a negyedik hely reálisnak tűnt” – zárja Button.
Asztali nézet